Hudební léto v Jezeří - Interpreti
Johannes Gebauer
vystudoval hudební vědu na King's College Cambridge a housle u Simona Standage. 1992 byl vybrán k veřejnému mistrovskému kursu s Eduardem Melkusem v prestižním londýnském sále Purcell Room. 1994-95 byl nejmladším členem orchestrů Academy of Ancient Music a Collegium Musicum 90, ještě než roku 1995 započal postgraduální studium na Schola Cantorum Basiliensis. Tam se soustředil především na studium komorní hudby u Christopha Coina, a zároveň se zde zúčastnil řady projektů jako koncertní mistr.
Řadu let byl také Johannes Gebauer členem Bach Ensembles New York (pod vedením Joshua Rifkina). Dále členem Cappella Coloniensis a Concerto con Anima. Od roku 1990 vede Cameratu Berolinensis, kterou založil a s níž natočil několik CD, právě tak vede od roku 2000 Ensemble Virtulettanti. 2003 vystoupil jako sólista s Bachovou Partitou d-moll na Festivalu Alte Musik live v Berlíně; tento koncert vysílalo vpřímém přenosu německé RBB/Radio Kultur a tento záznam je opakovaně hrán i nadále.
Johannes Gebauer je mezinárodně žádaným komorním hráčem, byl např, partnerem Simona Standage, Kevina Mallona, José Vasqueze, Richard Burnetta a Mary Verney, byl hostem festivalů Les Lumières v Helsinkách, Centropalia (Steiermark) a Haydnových hudebních slavností v Lukavicích. (Při této příležitosti také vyučoval na mistrovských kurzech v Plzni.)
Od roku 2003 je Johannes Gebauer pravidelně zván jako koncertní mistr i sólista do Aradia Ensemble Toronto, naposledy roku 2010 a 2011 k operním produkcím Händelova Giulio Cesare in Egitto a Mozartova Don Giovanni v Sulmoně/Itálie. 2010 a 2011 působil opakovaně jako hostující docent a koncertní mistr na Barockakademie der Hochschule Detmold.
Jakožto hudební vědec byl Johannes Gebauer několik let asistentem Christophera Hogwooda a spolupodílel se na řadě publikací. Ve švýcarském časopise, specializujícím se na starou hudbu, Intrada byl uveřejněn jeho článek o vzniku Bachových sólových sonát.
Alena Hönigová
vystudovala cembalo na Akademii múzických umění v Praze (u Giedré Lukšaité Mrázkové a Zuzany Růžičkové, generálbas u Václava Lukse). V letech 1999-2004 pokračovala ve studiu na světově proslulém institutu pro interpretaci a výzkum barokní a klasicistní hudby - Schola cantorum basiliensis (Basilej, Švýcarsko), kde se věnovala cembalu, fortepianu, generálbasu a improvizaci. (Její učitelé byli Andrea Marcon, Edoardo Tobianelli, Jesper Christensen a další). Svoje studium zakončila diplomovou prací (hudebně vědecké pojednání a nahrávka) o sbírce „Haschirim ascher lischl’lomo“ od Salomona Rossiho.
V roce 2001 vyhrála se souborem La Vinciolina cenu festivalu v Göttingen. Od téhož roku do roku 2009 pracovala na Schole cantorum basiliensis jako docentka.
V roce 2002 založila Ensemble Muscadin. Vedle běžné koncertní činnosti zrealizovala roku 2006 také uvedení současné opery „Esther“ od Borise Yoffeho, zkomponované pro historické nástroje. Pravidelně koncertuje ve Švýcarsku, Německu, Itálii, Polsku, Francii a Čechách jako sólistka na cembalo a fortepiano nebo v rámci nejrůznějších hudebních souborů. Od roku 2004 do roku 2010 organizovala v Basileji koncertní řadu v kostele sv. Leonharda.
V roce 2005 natočila pro švýcarské rádio DRS2 s flétnistkou Corinou Marti CD “Seicento im Lombardei“ (2006 vydavatelství Ars musici), 2007 bachovské CD pro francouzský label Edition du nopal a 2009 nahrávku vokálních a instrumentálních děl Salamone Rossiho (Panclassics, CH). V současné době je nově na trhu její nahrávka děl J.L.Dusíka pro fortepiano (Koramantrecords, CH).Od září 2011 je uměleckou vedoucí koncertní řady duchovní hudby Dominikánská 8.
Anna Hlavenková
začínala zpívat v dětském chrámovém sboru, ze kterého přešla do Brixiho komorního sboru Teplice. Vystudovala konzervatoř v Teplicích a již během studia přijala nabídku souboru Musica Antiqua Praha zaměřující se na dobovou imterpretaci barokní hudby. S ním se zúčastnila celé řady významných evropských festivalů a natočila několik CD a televizních pořadů.
Pro svůj lyrický soprán a stylově čistou interpretaci se brzy stala vyhledávanou sólistkou i mnoha dalších souborů zaměřených na autentickou interpretaci barokní hudby ( Musica Florea, Ad Vocem, Capella Regia Musicalis, La Vinciolina, atd.) Je zakládající členkou souboru Verba Chordis.
Jako sólistka těchto souborů vystupovala na řadě evropských hudebních festivalů ( Lufthansa Baroque Festival, Abbaye d´Ambronay, Pražské Jaro,Gottinger Handel-Festspiele atd.) spolupracuje s rozhlasem a televizí, natočila řadu tématických CD.
Ve své koncertní činnosti se reprezentuje bohatým repertoárem od renesančních písní až po evropské baroko a současnou hudbu předních českých autorů. Od roku 1994 se také věnuje písňové tvorbě 20. století a lidové písni se souborem Musica Bohemica J.Krčka
Pravidelně se zúčastňuje koncertních turné po Španělsku a mezi její tamnější vystoupení patří také Mozartovo Requiem a Handelův Mesiáš. Její scénická vystoupení zahrnují kromě dalších titulní roli opery Dido a Aeneas Henryho Purcella v plzeňském divadle a Sub Ole Pacis Jana Dismase Zelenky se souborem Musica Florea.
Od roku 2005 působí jako profesorka zpěvu na konzervatoři v Teplicích.
Miroslav Rovenský
Již více jak dvacet let specializovaný na historické lesní rohy a autentickou interpretaci hudby období klasicismu a baroka. Hudebník, trvale angažovaný nejvýznamnějšímy soubory nejen v Čechách, ale především v Německu a Švýcarsku. Muzikant, který hrál v Čechách s předními soubory všech hudebních žánrů, od dechové hudby ( divizní dechová hudba), rockové opery (Jesus Christ Superstar), jazzu ( Kentonnmania), současné skladby (Agon), operety a muzikálů (Hudební divadlo Karlín), opery (Národní divadlo) a symfonické tvorby (Symfonický orchestr českého rozhlasu Praha). V komorní hře finalista soutěží v Yorku, Antverpách a vítěz a laureát soutěže v holandském Den Haagu. Miroslav Rovenský je absolventem Konservatoře v Praze a Pedagogické fakulty University Karlovy. V současné době je stálým členem Akademie fur Alte Musik v Berlíně a souboru Amphion Bläser Oktett Basel. S těmito soubory a mnohými dalšími natočil již několik desítek CD, z nichž mnohá byla veřejností a odbornou kritikou oceněna cenami : 5 Diapason, Choc du Monde de la Musique, Deutschen Schallplattenkritik, Edison Classical Music Award, Grammy Award a dalšími. Jako člen těchto souborů vystupoval na pódiích v řadě zemí Evropy, Asie a Ameriky. Sólově vystupoval kromě České republiky, Německa a Švýcarska i v Belgii, Holandsku a Japonsku.
Dlouholetou pedagogickou činnost si zpestřuje workshopy autentické interpretace na universitách ve Lvově, Bogotě či v Tokyu.
V roce 2006 se vrátil Miroslav Rovenský ke své herecké práci ve filmu Coming Soon ( Don Gio, Pan Tau), a v témže roce, velmi úspěšně debutoval jako režisér a scénograf se světovou premiérou opery Borise Yoffeho : „ Ester de Racine“ ve švýcarské Basileji.
Je ženatý a má tři dcery.
Camesina Quartett
Společnou touhou členů tohoto kvartetu, založeného roku 2007, bylo dovolit si trochu více purismu. Tam, kde se jiné srovnatelné soubory už dávno „vrátily“ zpět k moderním technikám a nálepku „historická provozovací praxe“ odůvodňují pouhým užíváním střevových strun, se Camesina Quartett neustále snaží přiblížit původnímu zvuku skrze studium pramenů, ale také především neustálým se dotazováním a průkopnickým duchem, aniž by se nechal svést pochybnými povrchními trendy.
Jedním z prvních festivalů, na které byl Camesina Quartett pozván, byly Haydnovy hudební slavnosti v českých Lukavicích. Od té doby kvartet vystoupil na mnoha prestižních festivalech i koncertních řadách. Jejich nahrávka Dusíkových kvartetů sklidila euforický ohlas kritiky, zazněla mnohokrát z rádia a její recenze jsou plné superlativů.
Jméno Camesina Quartett je odvozeno od tzv. „Camesinova domu“, ve kterém bydlel v letech 1784-1787 sám Wolfgang Amadeus Mozart, a v kterém Haydnovi přehrál kvartety, které mu věnoval. V tomto domě se také pravděpodobně pořádaly slavné „kvartet-party“, na kterých společně muzicírovali Joseph Haydn (1. housle), Carl Ditters von Dittersdorf (2. housle), Wolfgang Amadeus Mozart (viola) a Jan Vaňhal (violoncello).